:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

W Rosji lata IŁ-2 Szturmowik


Dodano: 2011-10-11 07:59:57
: Czerwona

  • modelarz 2011-10-11 07:59:57

    W Rosji lata IŁ-2 Szturmowikhttp://www.youtube.com/watch?v=jphYnNJQAnw&feature=player_embedded

    odpowiedz cytuj
  • Stary Kojot 2011-10-11 09:23:13

    Wspaniała sprawa... Ciekawe, czy mają też Iła 10, podobno ten w MWP, to jeden z niewielu ocalałych po wojnie... 

    odpowiedz cytuj
  • blue savage 2011-10-11 09:54:29

    Robi wrażenie. Mnie marzy się zobaczyć odrestaurowanego Ju-87 w locie nurkowym :). Jak na razie na Ukrainie zrobiono "biedną" replikę Ju-87 (chyba ze Zlina). http://www.youtube.com/watch?v=zIRH9ar67nI

    odpowiedz cytuj
  • Wrotycz 2011-10-11 10:56:59

    Piękna sprawa, rekonstrukcja samolotu który będzie latał, to wysoka półka, Brawo Rosjanie ! :)

    odpowiedz cytuj
  • darda 2011-10-11 11:16:21

    Fakt, jest co podziwiać!Inna rzecz, że warto też z uznaniem podejść do odwagi pilotów - bo, o ile wierzyć powszechnie  panującym opiniom, szturmowik do łatwych w pilotażu i bezpiecznych samolotów się nie zaliczał.

    odpowiedz cytuj
  • marcinr 2011-10-11 19:38:31

    Bez przesady - Szturmowik był łatwy w pilotażu i wybaczający błedy pilotom. Zupełnie inna kwestia to jakość produkcji wojennej. Była fatalna i tylko w niewielkim stopniu poprawiła się w trakcie trwania wojny. Problemy stwarzało łączenia metalowego pokrycia przodu kadłuba z drewnianym ogonem, drewno zabezpieczone było przed warunkami atmosferycznymi w sposób symboliczny, bywało, że źle nawiercone były otwory w kadłubie i używano młotów do nabijania śrub zamiast precyzyjnego wkręcania itp itd. Po za tym, samolot oddał ogromne usługi RKKA.

    odpowiedz cytuj
  • darda 2011-10-11 20:10:19

    Ja tam nie wiem jak było, ale ze stwierdzeniem, że IŁ2 był łatwy w pilotażu, to spotkałem się tylko w instrukcji, z której ilustrację wkleiłem wyżej. Przeważają raczej opinie o opancerzonych latających trumnach ;-)

    odpowiedz cytuj
  • marcinr 2011-10-12 07:01:48

    A ja wrócę uparcie :P do błędów podczas produkcji i jakości wykonania. Pośpieszne szkolenie podczas wojny także nie pomagało w opanowaniu samolotu. Główny oblatywacz w Biurze Konstrukcyjnym Iliuszyna Kokkinaki wspomina, że samolot był łatwy i przyjemny w pilotażu. Z tą kiepską opinią o Ile pewnie jest jak z opinią o B-26 który miał opinię Twórcy Wdów u słabszych pilotów.

    odpowiedz cytuj
  • bohunart 2011-10-12 13:09:22

    W  Lubuskim Muzeum Wojskowym w Drzonowie stoi sobie czeski Ił-10 (Avia B-33).lmm.ezg.pl

    odpowiedz cytuj
  • jjg-jarek 2011-10-23 19:57:19

    Ten samolot pochodzi z bagien pod Pskowem został stracony przez artylerie przeciwlotnicza znaleziono go i wydobyto w 2001, w 40% jest oryginalny. Nie wiem jak jest z jego pozwoleniem na latanie bo wregi skrzydeł po wydobyciu wyglądały fatalnie...Samolot zrobil pare kółek nad lotniskiem i wylądował Odbudowa trwala 6 lat. Jako ciekawostke dodam ze przygotowanie pilota Ił 2 do latania w warunkach frontowych II W S to był 6 godzin i już do jednostki i na front. Postaram sie znalesc zdjęcia po wydobyciu to zamieszczę 

    odpowiedz cytuj
  • jjg-jarek 2011-10-23 20:27:59

    Iła-2 jest odbudowany w barwach 198. Pułku lotnictwa szturmowego 298. Dywizji,w malowaniu osobistym marszałka Aleksandra Jefimowa. Wykonał on kolo 200 lotów bojowych, w których zniszczył 126 niemieckich czołgów i 80 samolotów na ziemi.

    odpowiedz cytuj
Reklama


Reklama




 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez dobroni.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Military Art Sp. z o.o. z siedzibą w Sochaczew 69-500, Warszawska 8

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"