:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

MODEL DOKTRYNALNY pułku piech. zmot. WH - 1939 w N


Dodano: 2012-09-19 07:54:22

  • PLIS14PUJ 2012-09-19 07:54:22

    Panowie poszukuję informacji na temat modelu doktrynalnego pułku piechoty zmotoryzowanej WH z okresu do 1940 r. oraz modelu doktrynalnego użycia dywizjonu rozpoznawczego DPZmot. WH z 1939 r. Proszę o informację od znawców tego tematu.

    odpowiedz cytuj
  • PLIS14PUJ 2012-09-19 14:36:37

    W związku z tym, że tytuł tematu został przez system obcięty pragnę dodać, iż chodzi o model doktrynalny w natarciu.

    odpowiedz cytuj
  • Stary Kojot 2012-09-19 16:24:22

    Pułk, to dosyć wysoko...Dane do szczebla kompanii włącznie, znajdziesz w:Ausbildungsvorschritf fur die Infanterie Die Schutzenkompanie – H.Dv.130/2a/ Tu masz trochę info na temat działania niemieckiej broni pancernej w 1939r.http://www.dobroni.pl/rekonstrukcje,walka-broni-pancernej-wehrmachtu-z-doswiadczen-kampanii-polskiej,6243 A tu o działaniu pancernych oddziałów rozpoznawczych, ale w latach późniejszych. Kilka ciekawych spostrzeżeń dotyczących lat wcześniejszych, można wyciągnąć:)http://www.dobroni.pl/rekonstrukcje,niemieckie-pancerne-oddzialy-rozpoznawcze-w-ii-wojnie-swiatowej,5399 Może gdybyś określił, do czego są potrzebne te informacje, to było by łatwiej szukać.

    odpowiedz cytuj
  • PLIS14PUJ 2012-09-20 13:02:30

    Dziękuję za informację i włączenie się w temat, a dotyczy on zasad działania pułku piechoty zmotoryzowanej i dywizjonu rozpoznawczego. Odnośnie piechoty w ramach modelu doktrynalnego określa się sposób działania, ugrupowanie - szerokość i głębokość, urzutowanie oraz realizację ubezpieczeń marszowych i bojowych. Tutaj istotne jest sposób wykorzystania i użycia poszczególnych batalionów oraz organicznych pododdziałów, a w batalionie kompanii i organicznych plutonów lub przydzielonych w obu przypadkach sił i środków.Natomiast w odniesieniu do dywizjonu rozpoznawczego poszukuję danych podobnie jak wyżej, a zwłaszcza sposobu użycia, czyli działanie całością sił lub poszczególnymi modułami tzn. czy kompaniami samodzielnie po przydzieleniu do pułków czy modułami (pluton samochodów pancernych i pluton motocyklistów). Jeśli modułami były używane elementy rozpoznawcze to na jakich zasadach działały i jak wysunięte były przed siły główne pułku, batalionu, kompanii. Proszę o te dane jeśli ktoś posiada informacje i dane.

    odpowiedz cytuj
  • Stary Kojot 2012-09-20 15:59:59

    Temat bardzo szeroki, w zasadzie do opracowania książkowego...:)))Postaram sie napisać cos o rozpoznaniu.

    odpowiedz cytuj
  • Stary Kojot 2012-09-20 16:54:59

    Metody walki oddziałów rozpoznawczych Wehrmachtu. Batalion rozpoznawczy prowadzi walkę rozpoznawczą, wykorzystując ruchliwość wszystkich swoich pododdziałów. Jego metoda walki polega na kolejnych przejściach od obserwacji do walki. Chociaż do walki pododdziały batalionu są różnie przystosowane(kompanie opancerzone, motocyklowe, wsparcia), ich współdziałanie pozwala osiągnąć wspólny cel. Zbliżanie się do przeciwnika cechuje szukanie dróg podejścia oraz rejonu wyjściowego do niespodziewanego uderzenia całością sił dywizji. Sukces zapewniają: głęboka obserwacja, szybka reakcja na wydarzenia i śmiałe ześrodkowanie sił batalionu w decydującym miejscu. Bezpośrednia i stała łączność z dowództwem dywizji, zapewnia rozwinięcie powodzenia. Podczas gdy kompanie rozpoznawcze (opancerzone) „obmacują” nieprzyjaciela i skupiając wysiłek na odpowiednim kierunku wskazują swym działaniem drogę do uzyskania sukcesu w rozpoznaniu. Dla walki batalionu rozpoznawczego nie ma żadnego schematu. Walczy on bez recepty, mając jasno na uwadze, że każde schematyczne posuwanie się naprzód przeczy swoistemu sposobowi walki batalionu i prowadzi do niepowodzenia. Sukces batalionu zależy więc od trafnego wyczucia sytuacji, umiejętności szybkiej reakcji oraz odwagi dowódcy batalionu, jak również każdego żołnierza. Zasady walki batalionu rozpoznawczego dają się ująć następująco: -rozpoznanie nie polega na ostrożnym „pukaniu” do drzwi przeciwnika. Jeśli istnieje szansa uzyskania sukcesu, drzwi te należy zaatakować niespodziewanie i ostro. -gorączkowanie się przy wprowadzaniu batalionu do walki jest pierwszym krokiem do niepowodzenia. Rozkazodawstwo musi być przemyślane i odbywać się w spokoju. W okresie zbliżania się do nieprzyjaciela, dowódcy pododdziałów zwiadowców powinni otrzymywać jasne i zrozumiałe rozkazy. -w każdym rodzaju walki należy unikać rozdrabniania sił. Duża ruchliwość batalionu pozwala w każdym czasie odtwarzać odwody. -jeżeli istnieje możliwość uzyskania decydującego sukcesu przez szybkie uderzenie, należy niezwłocznie zaatakować. -w zasadzie chodzi o rozpoznanie słabych miejsc w ugrupowaniu przeciwnika aniżeli jego sił. -walce batalionu musi towarzyszyć maskowanie w różnej formie.   To by było na początek… Więcej można znaleźć w opracowaniach Mellentina, Guderiana,  Midddeldorfa, Mansteina…

    odpowiedz cytuj
Reklama


Reklama




 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez dobroni.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Military Art Sp. z o.o. z siedzibą w Sochaczew 69-500, Warszawska 8

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"