:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

Inscenizacja walk o Nowogród - Widowisko historyczne

Rekonstrukcje, Inscenizacja Nowogród Widowisko historyczne - zdjęcie, fotografia
Roman Domaszewicz - blog 21/09/2017 18:12

Jak co roku przy schronie przy moście zostanie przedstawiona inscenizacja walk o Nowogród 18 DP z niemieckim agresorem we wrześniu 1939r.

Ten odcinek obrony obsadzał 33 Pułk Piechoty z Łomży dowodzony przez  ppłk. Lucjana Stanka, natomiast żelbetonowe schrony obsadzała IV Kompania "Nowogród"  pod dowództwem kpt. Eugeniusza Kordjaczyńskiego. Bił się tam też przybyły z odsiecza 42 Pułk Piechoty z Białegostoku pod dowództwem ppłk. Wacława Malinowskiego. Wsparcie zapewniał 18 PAL z Ostrowi Maz. pod dowództwem ppłk. Witolda Sztarka. Walczyli tam też żołnierze z rozbitej w Myszyńcu 2 kompani 71 Pułku Piechoty z Zambrowa.

 

Reklama

Inscenizacja walk o Nowogród - Widowisko historyczne komentarze opinie

  • Grzegorz Gera 2017-10-13 22:59:05

    ... Są różne sposoby na wyprostowanie błędów i Ty kolego wybierasz ten moim zdaniem najgorszy ( nie tylko w dyskusji ze mną). Jeszcze jedna uwaga nie rozumiem jakie Kolega ma intencjei wpisując sformułowanie w nawiasie.
    Wszystkiego dobrego,

  • Grzegorz Gera 2017-10-13 22:43:06

    Nie używam kąśliwego języka, ani nie stosuję prześmiewczej techniki. Wskazuję tylko źródła wiedzy i wytykam błędy autorów wiki. Na podstawie dołączonych źródeł z bibliografii po zapoznaniu się z nimi można wywnioskować o organizacji batalionu KOP km "Osowiec", że nie miał organizacji czterokompanijnej. Jak pisałem w pierwszym poście 4 komp. km/33 pułku piechoty miała z KOP-u tylko część kadry i formalnie do KOP-u nie należała. Mnie chodziło tylko o wyjaśnienie tej kwestii, to nic osobistego. Co do krytyki wpisu na wiki nadal podtrzymuję swoje zdanie, że jest to radosna twórczość autora i nie będę wnikał kto to napisał. Gdyż załączona bibliografia zawiera inne informacje, a autor tekstu pisze coś zupełnie innego i udowadnia, że nie czyta tego na czym się rzekomo opiera. Co do bohaterstwa i niezłomności 4 kompanii km 33 pułku piechoty w obronie Nowogrodu rzecz jest bezdyskusyjna i nigdy jej nie kwestinowałem i nie podważałem w swoich wpisach?
    Pozdrawiam,

  • Roman Domaszewicz 2017-10-13 18:00:10

    Ech... muszę to skomentować. Ja zrobiłem błąd, czego nie neguję, kolega grzegorzg1960 go sprostował i jest super ale... nic nie zrozumiałeś z mojego wcześniejszego komentarza. Są różne sposoby na wyprostowanie błędów i Ty kolego wybierasz ten moim zdaniem najgorszy ( nie tylko w dyskusji ze mną). Używasz kąśliwego języka, że nie sposób tego nie zripostować. Teraz jeszcze stosujesz prześmiewczą technikę. Nie wiem z czego to wynika. Umiem policzyć oficerów i żołnierzy mjr. Korpala i dlatego właśnie wskazałem na występujące, gołym okiem widoczne zaprzeczenia. Nie zmienia to faktu, że 4 kompania forteczna była kompanią KOP-u. Zapłaciła za to straszną cenę, przeżyli tylko nieliczni, wszyscy dowódcy polegli, a wziętych do niewoli żołnierzy Niemcy rozstrzelali. Jak byś zajrzał na mój profil, to byś przeczytał, że nie jestem żadnym "wielce wiarygodnym autorytetem", nie organizuję i nie biorę udziału w inscenizacjach. Dalsza dyskusję uważam za niepotrzebną, ponieważ zbacza ona z głównego tematu i staje się bardziej prywatną. Zatem proszę admina o jej zamknięcie lub skasowanie całego wpisu.

  • Grzegorz Gera 2017-10-12 22:58:34

    W wymienionej bibliografii w wiki znajdujemy pracę J. Prochwicza "Formacje KOP w 1939 roku" wyd. Neriton Warszawa 2003 jest opis mobilizacji i walk baonu KOP "Osowiec" i jest wyraźnie wskazane, iż baon posiadał zmobilizowane 3 kompanie km. Czwartej pomimo planowania jej nie zmobilizowano. Tak, że opisywanie na wiki to niewątpliwie radosna twórczość autora tego artykułu.

  • Grzegorz Gera 2017-10-12 22:43:20

    Przeczytałem też relację mjr. Korpala ze strony IPiMWS w Londynie z zacytowanej literatury do wpisu na wiki dot. Baonu km KOP "Osowiec", tam też zaprzecza istnieniu czwartej kompanii w swoim batalionie. Pisze tylko o trzech, a to jest oprócz dokumentów z CAW/WBH najbardziej wiarygodne źródło wiedzy.

  • Grzegorz Gera 2017-10-12 22:22:16

    Szanowny Kolego "Mały Roman" proszę uprzejmie, "bezcennych rad" jestem w stanie udzielić więcej. Nie mam zamiaru poszukiwania "gałęzi genealogicznych oddziałów" jedynie stwierdzam fakt, że jeden pododdział istniał jeden nie. Sądzę, że wielu historyków oraz pasjonatów historii militarnej uważa tak ja, że raz nierzetelna informacja wyemitowana w przestrzeń publiczną będzie tam poniewierała się i wprowadzała w błąd nowych adeptów wiedzy historycznej. Pozwolę zgodzić się z Kolegą, że "Ludziom którzy zechcą przyjść i otrzeć się o historię do niczego nie jest potrzebna wiedza w tym momencie", ocierającym się o historię tak, ale mającym chociaż podstawy wiedzy takim postępowaniem Kolega robi im miszmasz. Na temat "4 kompanii fortecznej KOP" raczej 4 komp km/33 pp ( jest to niewątpliwie kompania forteczna) nazywana była też w relacjach kompanią forteczną Nowogród, można znaleźć szczegółówe informacje w fundamentalnej pracy Ryszarda Rybki i Kamila Stepana "Najlepsza broń. Plan mobilizacyjny W i jego ewolucje" wyd. Adiutor Warszawa 2010. Na temat ten toczyła się też dyskusja na forum dws.org.pl. Co do wiki i opisu batalionu "Osowiec" znajduje się też taki wpis na końcu tekstu "Według relacji majora Korpala, batalion liczył około 22 oficerów i 450 szeregowych, w tym ok. 8 oficerów i 70 szeregowców w dowództwie baonu i pododdziałach specjalnych, około 7 oficerów i 150 szeregowych w 1 kompanii, około 4 oficerów i 120 szeregowych w 2 kompanii oraz 3 oficerów i 130 szeregowych w 3 kompanii. Drużyna pionierów nie posiadała żadnego wyposażenia. W plutonie łączności nie było żadnej radiostacji. Sprzęt patrolu telefonicznego nie był kompletny." To daje do myślenia nieprawdaż? Niewątpliwie ten błąd wymaga sprostowania, gdyż w początkowej części tekstu ktoś błędnie wpisał info o 4 komp. Ale Kolego Mały Romanie też jesteś pasjonatem i inni też oczekują od Ciebie rzetelnych informacji, tym bardziej, że je zamieszczasz w przestrzeni publicznej jako wielce wiarygodny autorytet i współtwórca edukacyjnych inscenizacji. Czego Ci gratuluję.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz.

  • Roman Domaszewicz 2017-10-12 19:04:56

    " Proszę zaglądać też na inne fora tam są czasami precyzyjne informacje."
    Szanowny kolego grzegorzg 1960, zgadzam się z Tobą, tak jak napisałeś internet jest pełen bzdur . Dziękuję za bezcenną radę. Moją intencją było krótkie poinformowanie o wydarzeniu i jego rozpowszechnienie z podkreśleniem polskich oddziałów walczących w obronie Nowogrodu. Zaawansowani historycy i pasjonaci sami sobie poszukają gałęzi genealogicznych wskazanych przeze mnie oddziałów. Właśnie tak kolega uczynił. Ludziom którzy zechcą przyjść i otrzeć się o historię do niczego nie jest potrzebna wiedza w tym momencie, gdzie, jak i z czego formowały się oddziały. Jak domniemam to kolega posiada dokumenty na temat 4 kompani fortecznej KOP. Proszę je przesłać do redakcji Wikipedii w celu sprostowania informacji na jej temat:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Batalion_KOP_%E2%80%9EOsowiec%E2%80%9D
    Do tego portalu też trzeba napisać:
    http://www.wikiwand.com/pl/Batalion_KOP_%E2%80%9EOsowiec%E2%80%9D
    Napisałem kpt. Kordjaczyński a powinienem kpt.Kordiaczyński.

  • Grzegorz Gera 2017-10-11 20:07:20

    natomiast żelbetonowe schrony obsadzała IV Kompania "Nowogród" Batalionu fortecznego "Osowiec" pod dowództwem kpt. Eugeniusza Kordjaczyńskiego. Była to 4 kompania karabinów maszynowych 33 pułku piechoty. Była to kompania utworzona/sformowana rozkazem Departamentu Dowodzenia Ogólnego MSWojsk. z dnia 7 sierpnia 1939 r. a rozkazem z dnia 23 sierpnia uzupełniono do pełnych stanów żołnierzami-specjalistami z pułków piechoty stacjonujących na terenie DOK I i DOK III a następnie żołnierzami z Batalionu Specjalnego KOP "Małyńsk". Nie było IV kompanii baonu km "Osowiec" lecz tylko trzy kompanie. Dwie pierwsze obsadzały Osowiec, a 3 komp. kpt. W. Raginisa Wiznę. Proszę zaglądać też na inne fora tam są czasami precyzyjne informacje. (2017-10-10 14:40)

  • Artur Żyłkowski 2017-09-25 19:19:55

    http://www.mylomza.pl/home/region/item/15784-niemcy-polacy-i-sowieci-pod-nowogrodem-video-i-foto.html?tmpl=component&print=1

  • Artur Żyłkowski 2017-09-24 21:31:30

    http://www.radio.bialystok.pl/wiadomosci/index/id/148044

  • Artur Żyłkowski 2017-09-24 19:34:34

    Podziękowania GRH Narew I WSZYSTKIM REKONSTRUKTOROM,za przedstawienie ponad godzinnej rekonstrukcji,historii z lat 1939-44.

  • Artur Żyłkowski 2017-09-24 19:32:11

    Efekty pirotechniczne super.

  • Artur Żyłkowski 2017-09-24 19:31:20

    Widownia dopisała.

  • Artur Żyłkowski 2017-09-24 19:30:09

    I bunkier po uporczywej obronie,padł...

  • Artur Żyłkowski 2017-09-24 19:28:44

    Polska piechota na pozycjach.

  • Artur Żyłkowski 2017-09-24 19:26:50

    W tym roku loża dla vipów pękała w szwach...

  • Artur Żyłkowski 2017-09-24 19:25:42

    Pozdrowienia dla Pani Redaktor z Łomży.

  • Artur Żyłkowski 2017-09-24 19:23:46

    Gorące pozdrowienia dla Ząbka!!!

  • Artur Żyłkowski 2017-09-24 19:22:48

    Pogoda wspaniała...

  • Artur Żyłkowski 2017-09-24 19:21:15

    Jeszcze nie opadł pobitewny kurz,a WY juz oglądacie pierwsze fotki z rekonstrukcji i pikniku.

  • Artur Żyłkowski 2017-09-21 21:56:22

    Polen-Inf-Rgt-45-Bunker-an-der-Narew-bei-Nowogrod.

  • Artur Żyłkowski 2017-09-21 21:53:55

    Inf. Rgt. 45 , mit Schlauchboot über die Narew bei Nowogrod.

  • Artur Żyłkowski 2017-09-21 21:24:48

    Polen Inf. Rgt. 45 , Kampf um Nowogrod.

  • Artur Żyłkowski 2017-09-21 21:22:44

    j.w.

  • Artur Żyłkowski 2017-09-21 21:21:11

    Kilka foto:Polen-Inf-Rgt-45-Bunker-an-der-Narew-bei-Nowogrod.

  • Artur Żyłkowski 2017-09-21 21:13:20

    Zapodaję cały plakat.

Dodajesz jako: |

Ogłoszenia PREMIUM

Chcesz coś sprzedać lub kupić, oferujesz usługi, szukasz pracownika lub pracy?

Dodaj swoje drobne ogłoszenie w naszym serwisie. Zapraszamy!

Dodaj ogłoszenie
Reklama
 Reklama

25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez dobroni.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Military Art Sp. z o.o. z siedzibą w Sochaczew 69-500, Warszawska 8

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"